Foto van de dag Parijs Dakar

Op de foto zie je een hele stoere vrachtwagen. Daar mee heeft mijn held Jan de Rooy ooit deel genomen aan de slopende monsterrally Parijs-Dakar. Ik was een groot fan van Jan en zijn truck. Hij was voor mij in de jaren tachtig wat pas
jaren later Michael Schumacher en Ferrari voor mij werd. Het is me destijds nooit gelukt om de Dakar rally te bezoeken, ook niet in Parijs voor ze met de boot overstaken naar Afrika. Je kan je dan ook goed voor stellen dat ik toen ik de enorme truck in het DAF museum in Eindhoven zag staan zeer onder de indruk was. De foto die ik heel wat jaren geleden met mijn mobiele telefoon maakte was zeer beroerd en ik was mijn echte analoge camera vergeten. Pas jaren later kon ik deze foto maken. Het DAF museum is zeker een bezoek waard. Kijk op de website voor meer info: https://www.dafmuseum.nl/  

Oude artikelen