Een unieke Volvo collectie

In 1993 werd ik klant bij Volvo dealer Niham. Sindsdien heb ik menig Volvo bij ze gekocht. Al weer wat jaren geleden, in 2014, kreeg ik van Niham twee tickets
voor de Volvo experience. Inclusief Zweedse lunch. Het evenement vond plaats op het terrein van Bomen Centrum Nederland in Baarn. De Zweedse lunch die
was inbegrepen was niet de reden dat ik blij was met de kaartjes. Het was de kans om de unieke verzameling Volvo’s van de eigenaar van Bomen centrum Nederland, Hans Blokzijl, eindelijk in het echt te zien. Ik had er al vaak over
gelezen. Hij had verlengde Volvo’s die ooit van de leider van de DDR, Hohnecker, zijn geweest. Mijn verwachtingen waren hoog gespannen. Het bleek dat de auto’s bij elkaar stonden in een schuur. Op het terrein van het Bomencentrum.
In de schuur was het erg donker en de auto’s stonden in een aparte zelf gemaakte stelling boven elkaar. Het was erg druk in de schuur en er was weinig plek om op het gemak rond te lopen. Daardoor was het erg lastig om alle auto’s goed te bekijken en te fotograferen. Toch heb ik er een leuke video van kunnen maken. Klik op deze link:https://youtu.be/NEUh25NPE7k
In het fotoalbum op mijn Facebookpagina staat een leuke selectie foto’s:
https://www.facebook.com/media/set?vanity=classiccarsandlifestyle&set=a.3051525818306314

Oude artikelen