Foto van de dag the hottest day of the year

Het was enorm warm op de dag dat ik de foto van deze prachtige Talbot Lago maakte. Het was bij het Cartier Style et Luxe concours. Op 11 juli 2013. Toen ik met mijn vrouw die ochtend in de perstent aan kwam wisten we niet hoe snel
we weer naar buiten moesten gaan. Er waren binnen in de tent alleen een flink aantal ventilatoren en geen airco. En ijskasten met flesjes koud water. Buiten op het terras voor de tent, in de schaduw, was het beter te doen. Toch was het die dag niet zo warm als de afgelopen dagen in Nederland. Deze periode lijkt op die van 1975. Toen woonde ik in Apeldoorn en werkte in de zomer als vakkenvuller bij Albert Heijn. Ik moest het bier en frisdrankenpad vullen. De campings in de omgeving zaten barstensvol en al die campinggasten kwamen bij AH bier en frisdrank in slaan. Als ik met veel moeite de kratten tot boven aan toe gestapeld had kon ik direct weer naar het magazijn om nieuwe voorraad te halen. Dat gebeurde allemaal in een winkel zonder airco. Zaterdag 12 juli en zondag 13 juli werd het trouwens nog warmer in Engeland. Ik had tegen het verbranden een overhemd aangetrokken met lange mouwen en als we ‘s avonds terug bij het hotel waren probeerden we buiten te eten. Maar wat stonden er mooie auto’s!

Oude artikelen