Foto van de dag een Fiat 128 coupé

Het was leuk om een tijd geleden een Fiat 128 coupé op circuit Zandvoort te zien rijden. Ik vind de auto weliswaar niet zo leuk als zijn voorganger, de 850 coupé, maar het is wel een aparte auto om te zien. Ooit heb ik een 128 sedan
gehad. Een zwarte. Ik had zelf de voorremblokken vervangen. Bij mijn ouders die toen in een appartement in Voorburg woonden. Ik ging proef rijden om te kijken of de remmen nu in orde waren. Ik had alleen vergeten om voor ik ging rijden een paar keer op het rempedaal te trappen. Ik had dus helemaal geen remdruk. Daar kwam ik achter toen ik met een aardige snelheid aan het eind van de straat kwam en een haakse bocht naar links moest maken. Gelukkig kwam er geen verkeer van rechts en kon ik de bocht naar links voltooien.

Oude artikelen