Damherten in Zandvoort


In de buurt van Zandvoort ligt een groot gebied in de duinen dat gebruikt wordt door de Amsterdamse waterleiding. Je kan er heerlijk wandelen.
In het uitgestrekte gebied lopen duizenden damherten rond. Leuk om te zien en te fotograferen. Jaren geleden probeerde ik een mooie foto van een paar van deze prachtige beesten te maken. Ik wilde om die reden op een duintop klimmen om vandaar met een telelens mijn geluk te beproeven.
In de dagen voorafgaand aan mijn bezoek had het echter flink geregend. Daardoor waren de duinen op de plekken waar ze met mos begroeid waren erg glad. Voor ik het wist lag ik destijds met mijn camera plat op de grond. Mijn kin was op de camera geslagen en bloede flink. Dat was het eind van de poging om de beesten te fotograferen. Op 1 februari 2018 was het lot mij beter gezind.
Vanaf de weg in Zandvoort kon ik een tweetal bokken filmen en fotograferen en na mijn meeting op het circuit van Zandvoort kwam ik in het dorp een hele roedel tegen. Geweldig om te zien maar wel minder voor de bewoners van Zandvoort.
Klik op https://www.facebook.com/pg/classiccarsandlifestyle/photos/?tab=album&album_id=1421597797965799  om de overige foto’s te bekijken en op https://youtu.be/7L0qHJEdACQ om de korte video te zien.

Oude artikelen