Schilderen in lagen

Schilderen is een heerlijke hobby. In mijn artikel over olieverf of acrylverf heb je kunnen lezen dat ik pas begonnen ben met schilderen. En dat ik door de toen opgedane ervaringen gekozen heb om met acrylverf aan de slag te gaan in
plaats van met olieverf. Na mijn teleurstellende ervaring met de olieverf die niet snel wilde drogen was het werken met de snel drogende acrylverf een genoegen. https://classiccarsandlifestyle.blogspot.com/2018/08/olieverf-of-acrylverf.html Toch bleek ook hier dat het anders is om te schilderen dan te
tekenen met kleurpotloden of met wasco. Op bepaalde momenten zal je toch echt moeten wachten voor de verf droog is en daar over heen moeten werken. Ik heb het een paar weken geleden voor de eerste keer gedaan en het resultaat
viel niet tegen. Ik had toevallig net de Mediterranée gelezen. Daar staan veel artikelen in met foto’s van witte huisjes bij het strand en bootjes. Dat leek me
leuk om te maken. Ik begon met een dik opgezet strand. Lekker vet opgebracht met een paletmes. En water. Toen moest ik wachten tot het droog was.
Vervolgens kwam er een groene heuvel. Die moest ook weer goed drogen. Ik besloot om de contouren van de huisjes en de twee bootjes met wasco aan te
brengen omdat het met potlood lastig ging. Daarna kon ik met witte verf aan de slag. En nadat die droog was met het rood-bruine mengsel voor de daken en schoorstenen van de huisjes. Om er vervolgens ramen en deuren in te verven
met zwart en letters op de bootjes. En een paar vogels. Het was een hele andere manier van werken en het smaakt naar meer.
Klik op https://youtu.be/159Hs8kV9AM om mijn korte video te bekijken.

Oude artikelen