Geprinte magazines en tijdschriften nog steeds populair

Vroeger waren er niet zo veel tijdschriften om uit te kiezen. Tegenwoordig is de keus enorm. Wanneer je nu op een station een AKO of Bruna binnen loopt kan je kiezen uit meer dan duizend titels. De tijdschriften van nu zijn stuk voor stuk
prachtig opgemaakt. Met veel foto’s. In kleur. Ik ben gek op lezen. Iedere maand verslind ik hele stapels met tijdschriften en magazines. De meeste bladen koop ik los maar ik heb ook op enkele bladen een abonnement. Het meeste lees ik in het Engels of Nederlands. Af en toe zit er ook een Duits blad
tussen. Dan stopt het. Vroeger, als kind las ik ook de Paris Match. Voor het vak Frans. De foto’s spraken me erg aan, de verhalen minder. Ik vind het heerlijk om een vers blad door te bladeren en naar de foto’s te kijken. Vroeger las ik ze in de volgorde waarin ik ze kocht maar tegenwoordig kijk ik welk blad ik als eerste wil lezen. Vaak lees ik er echter vier tegelijk zodat ik langer van een blad
kan genieten dan wanneer ik het in een ruk uit lees. Al jaren wordt er geroepen dat de geprinte bladen het lastig hebben. Daarom kan je een hoop tijdschriften ook digitaal lezen op je tablet of smartphone. Het leek de toekomst te worden. Maar de praktijk voor deze e-magazines blijkt anders te zijn dan de hoge verwachtingen die er waren. Lezers geven toch de voorkeur aan geprinte tijdschriften. Terwijl ik had verwacht dat veel mensen door de komst van de
moderne telefoons en tablets en de snelle internetverbindingen liever een e-magazine zouden lezen omdat je het niet mee hoeft te nemen en omdat het beter is voor het milieu. Om die reden was ik zelf ruim 5 jaar geleden gestart met een digitaal magazine. Gratis. In de hoop dat er adverteerders zouden komen. Helaas werd het project niet winstgevend. Zojuist heb ik de website opgeheven. Ik ben er niet rouwig om. Doordat ik een magazine uit gaf ben ik samen met mijn vrouw op allerlei plekken geweest waar je anders erg lastig of helemaal niet kan komen. Ik heb openingen mee gemaakt en boek presentaties en enorm veel interessante mensen gesproken en gefotografeerd en  ik heb mijn blog nog: https://classiccarsandlifestyle.blogspot.com/
 

Oude artikelen