Paleis Huis ten Bosch in de herfst

Vrijdag 25 oktober was het eindelijk weer een keer droog na dagen van regen. De zon scheen zelfs af en toe. Die dag waren er veel mensen naar Meijendel gegaan. Zo veel dat de slagboom naar beneden was omdat het parkeerterrein
vol was. Omdat ik geen zin had om te wachten tot er iemand weg ging besloot ik met mijn vrouw naar het Haagse Bos Huis te rijden en daar ons geluk te beproeven. Dan konden we daar paddenstoelen fotograferen en ook weer een keer bij Paleis Huis ten Bosch kijken. Daar was ik sinds april niet meer geweest.
Op weg naar de achterkant van het Paleis zagen we eerst geen paddenstoelen. Maar toen we beter keken merkten we dat ze er wel degelijk waren. Alleen geen rode met witte stippen. Aan de achterkant van het Paleis was de nieuwe extra deur gesloten en er stond ook geen Marechaussee. De Koninklijke familie was
dus niet thuis. Aan de kant van de Bezuidenhoutseweg konden we de goudkleur van het prachtige gerestaureerde dak in de zon zien schitteren. De zonnewijzer kwam ook erg mooi uit in het zonlicht. Nu de blaadjes van de bomen gaan vallen komt de tijd dat je weer steeds meer van het mooi gerestaureerde Paleis
kan zien. Daarom zal ik de komende maanden nog wel vaker gaan kijken. Ook al zijn er dan helemaal geen paddenstoelen meer te zien en is alle kleur uit het bos. Hier is een korte video:https://youtu.be/OY0MCM0SBVY 

Oude artikelen