Louwman museum is een bezoek waard

Sinds 2010 is het Louwman museum in Den Haag te vinden. In een erg mooi speciaal ontworpen gebouw tref je een onbeschrijfelijke collectie aan van allerlei klassieke auto’s en automobilia. Ik ben er voor de eerste keer binnen geweest
toen er een paar auto’s van de collectie in het museum werden binnen gebracht in 2010. Ik heb echter nog jaren moeten wachten voor ik de complete collectie voor het eerst in zijn geheel kon aanschouwen. Dat kostte mij en mijn vrouw bijna zes uur. Zoveel is er te zien. Vanaf 2014 accepteert men in het Louwman
museum de museumkaart. Vanaf dat moment ga ik af en toe eens kijken, het liefst op een stille dag. Ik kan niet zeggen wat mijn favoriet is. Ik nijg ernaar om de door Karel Appel beschilderde Mercedes-Benz te noemen maar dan zou ik alle andere auto’s en memorabilia en motoren en fietsen te kort doen. Er is immers  ook een D-type te zien en die Jaguar heeft jaren in mijn top drie van favoriete auto’s gestaan. Dan staat er natuurlijk een aparte Riley. Over die auto heb ik een enorm leuk artikel geschreven voor AMK, nadat de restauratie van de auto net af was. Ik had de auto bij de finish van de Tulpenrallye bij Huis ter
Duin zien staan en het viel me op dat er op de voorbumper een origineel rallyebord uit 1949 van de Tulpenrallye bevestigd zat. Ik rook direct dat daar een goed verhaal in zat en van het een kwam het ander. De Benz Prinz Heinrich is ook het vermelden waard omdat ik de heer Louwman in 2013 tijdens het Festival of Speed gedurende alle dagen in die auto zag vertrekken uit de assembly area voordat de auto’s naar de start van de heuvelklim reden. Inmiddels ben ik al ontelbare malen in het mooie museum geweest en heb er al menige foto gemaakt. Ik kan me niet voorstellen dat er autoliefhebbers zijn die er nog niet geweest zijn maar onlangs las ik in de column van Erik van Putten dat hij nog niet zo lang geleden pas een bezoek aan het Louwman museum kon brengen. In zijn column was te lezen dat hij het ook geweldig vond. Klik op:     https://youtu.be/DvK3HJQz3PY om mijn video te bekijken. 


Ga naar de Facebookpagina om de fotoselectie te bekijken. Veel kijkplezier! https://www.facebook.com/pg/classiccarsandlifestyle/photos/?tab=album&album_id=2254731641319073  

Oude artikelen