Met de trein naar het Scheepvaartmuseum in Amsterdam

Al een paar jaar stond een bezoek aan het Scheepvaartmuseum in Amsterdam op mijn verlanglijstje. Het is een mooi wit gebouw dat ik regelmatig vanuit de auto kon zien als ik er langs reed.
Maar in de verste verte zijn daar geen parkeerplaatsen dus een bezoek aan het museum werd op de lange baan geschoven. Tot ik in maart 2018 voor de eerste keer met de trein naar het Centraal Station in Amsterdam reisde. Toen ik om het station liep zag ik dat het Scheepvaartmuseum op loopafstand lag.
Als ik het museum wilde bezoeken was een reis met de trein ideaal. Als jarenlange gebruiker van de auto betekende dit dat ik een en ander moest plannen. Maar op donderdag 17 mei was het zo ver. Ik had een kaartje met meereiskorting en op die manier kon ik voor slechts 8,95 met de trein van Den Haag op en neer reizen naar Amsterdam.
Voor dat geld kon ik nog niet eens de benzine betalen, laat staan de parkeerkosten. Vanaf het eerste moment dat we van het Centraal Station naar het Scheepvaartmuseum begonnen te wandelen voelde het als vakantie. Op deze manier konden we op het gemak rond kijken.We kwamen ogen te kort.
 https://www.facebook.com/pg/classiccarsandlifestyle/photos/?tab=album&album_id=1526204697505108. Buiten bij het museum ligt een replica van een VOC schip. Wanneer je het museum bezoekt kan je ook op en in het schip rond kijken. Stel je voor dat het schip vol gestouwd was voor een lange reis.
Zou jij dan mee willen varen? Ik niet. Ik heb ook een korte video gemaakt. Die is te zien op: https://youtu.be/x9HSgz-VBcA. Na het bezoek aan het museum liepen we weer op het gemak terug naar het station. Het was een geweldige dag geweest en de trein naar Den Haag stond al te wachten. Geweldig om op die manier in de drukke spits zonder stress of files de stad uit te gaan. Ik heb nooit geweten dat reizen met de trein zo relaxt kan zijn. Dat ga ik zeker vaker doen.

 

Oude artikelen