De bouwmarkt

Wanneer je mij in de vlekken wil krijgen moet je tegen me zeggen dat er iets in huis gedaan moet worden. Als ik namelijk ergens een grondige hekel aan heb is het om te klussen in huis. Niet omdat ik het helemaal niet kan. In feite ben ik best handig. In het verleden, ruim dertig jaar geleden, heb ik zelfs een casco zonder toilet, keuken en badkamer omgetoverd tot een bewoonbare parterre met een zelf aangelegde tuin. Mijn leidingen lekten niet net zo min als de afvoeren. Het zelf gestorte beton bleef op zijn plek en de deuren en ramen sloten en de elektriciteit werkte en de zelf gelegde grasmatten bleven groen.
Ik kan het dus wel maar ik vind het gewoon niet leuk om te doen. Het ergste vind ik het om met een klus te beginnen. Wanneer je weet wat je gaat doen moet je eerst bedenken wat je voor materialen nodig hebt. En dan komt het ergste: de gang naar de bouwmarkt. Ik raak altijd verdwaald tussen de eindeloze paden met artikelen. En als ik dan eindelijk het juiste pad heb gevonden blijkt het door mij gewenste er net niet te zijn. Zoals vanmiddag. Ik reed er niet speciaal voor maar ik dacht gelijk wat sluitringen M8 mee te nemen. Ze zitten in een ielig zakje per 10 verpakt en je kan kiezen uit RVS of verzinkt en voor die paar ringetjes betaal je rustig meer dan 2 euro. Vroeger kon je nog naar de ijzermaterialenzaak. Daar kon je iedere gewenste hoeveelheid kopen zodat je tenminste genoeg had. De accuboormachine die ik op de website had gezien en die me wel handig leek was er ook niet. Het bleek dat de winkel ging sluiten en dat men al met het leeg ruimen was begonnen. Dus na de lunch maar weer naar de Gamma waar ik gisteren al geweest was.
Op jacht naar horizontale jaloezieën. Ik nam weer een risico want de website gaf aan dat de door mij gewenste uitvoering en maat op voorraad was maar ze hadden er slechts 1. Op de website zag ik ook een aanbieding van een accu boor machine. Niet degene die ik eerst op het oog had maar deze leek me ook wel ok. Met twee lithium ion 18 volt accu’s in een leuke koffer met extra bitjes voor de helft van de prijs. Toen moest ik nog verf hebben. De geur van verf vind ik verschrikkelijk. Ik kan daar echt niet tegen dus toen ik een review las van watergedragen verf die zo goed als geurloos was wist ik wat ik wilde. Maar zie tussen alle blikken de juiste soort maar te vinden. Toen ik thuis was bedacht ik me dat het handig was om een tweede blik van dezelfde verf te kopen. Dat hield in dat ik voor de vierde keer in twee dagen naar een bouwmarkt kon. Morgen ga ik beginnen met klussen. Hopelijk heb ik alles wat ik nodig heb en ben ik niets vergeten.

Oude artikelen