Treinen in het Spoorwegmuseum

 

Hoewel ik een verstokt automobilist ben vind ik treinen ook geweldig. Ik kijk op You Tube regelmatig naar allerlei filmpjes over aparte treinen. Het leuke is dat je daar van alles kan vinden. Zo zag ik laatst zelfs een paar video’s van een leuk oud

treintje dat ik ooit in 1982 op Mallorca heb genomen. Ik heb vanaf maart 2018 tot maart 2021 ook regelmatig per trein gereisd maar daar ben ik door de uitbraak van Covid 19 mee gestopt. Om de simpele reden dat ik dat niet veilig meer vond.
Maar toen het weer mogelijk was om op een veilige manier een bezoek aan het erg leuke Spoorwegmuseum in Utrecht te brengen hebben mijn vrouw en ik dat gedaan. Dat was op 29 juni. Het was voor ons de eerste keer dat we met de auto
naar het Spoorwegmuseum gingen en het was wel even zoeken voor we de juiste weg naar het parkeerterrein hadden gevonden, ondanks mijn navigatiesysteem. We waren al vaker in het Spoorwegmuseum geweest. Het is in een oud station
gevestigd. Zoals je zou verwachten staan er allerlei treinstellen en locomotieven en wagons maar je kan er ook heel veel andere zaken zien zoals de Koninklijke wachtkamer zien uit het in 1974 gesloopte Station Staatsspoor in Den Haag en
twee andere wachtkamers. Er is ook een originele automatiek en een oude kapperszaak. Er is zat te zien in het museum maar ik vind het jammer dat er zo weinig materieel open is voor het publiek. Ik heb een korte video gemaakt. Klik
op deze link om de video te bekijken: https://youtu.be/Wr4YFICq1pc 

Oude artikelen