Bollen zijn al te koop

 

In het verleden gingen mijn vrouw en ik graag en vaak naar het prachtige lentepark Keukenhof. Daar zijn we in 2020 en in 2021 niet geweest. Het park ontleent zijn kleurenpracht aan de miljoenen bloembollen die in het najaar onder 

de grond worden gestopt. In het voorjaar, wanneer alles nog grijs is, komen de bollen boven de grond en geven de omgeving kleur. De eerste bolbloemen die je ieder jaar ziet zijn sneeuwklokjes oftewel snowdrops in het Engels. Mijn vrouw en 
ik zijn een groot fan van de prachtige tere bloemetjes. Het is ieder jaar weer zoeken tot we de eerste sneeuwklokjes ergens zien staan. Dit jaar konden we onze eigen sneeuwklokjes kopen. Hopelijk komen die op ons balkon ook tot hun
recht. Bij Festina lente tuin in Katwijk konden we ook leuke gele tulpjes kopen. We kregen het advies om ze volgens de lasagnamethode in een grote pot boven elkaar te doen. Dan volgen de bloeiende bollen elkaar op in het voorjaar. Leuk! Ik
heb ook een korte video gemaakt. Klik op: https://youtu.be/S8dWxEipEgk

Oude artikelen