Formule 1 wagens uit de jaren negentig

In 1992 begon mijn vrouw met het kijken naar de Formule 1. Ik was er in die tijd geen fan van. Dat Michael Schumacher met Benetton wereldkampioen werd

heb ik dan ook gemist. Maar vanaf het moment dat hij bij Ferrari ging rijden was dat anders. Michael was mijn idool. Heel leuk want mijn vrouw was een groot
fan van Damon Hill. Al snel gingen we naar het Festival of Speed om de snelle bolides en de rijders in het echt te zien. We werden zelfs member van de
McLaren fanclub. Het is nog steeds leuk om die oude formule 1 wagens in het echt te zien. Zoals de ex-Benetton waar Michael Schumacher nog in gereden heeft in het begin van zijn carriére. En de auto waar Damon Hill mee reed nadat
hij wereldkampioen was geworden. Wat was de techniek van die auto’s nog eenvoudig in verhouding tot de huidige wagens. Kijk eens naar het display. Ik
heb ook een korte video van gemaakt. Die kan je zien door op deze link te klikken:
https://youtu.be/UF3fXPIu8c0
In het fotoalbum op de Facebookpagina staat een selectie van onze foto’s: https://www.facebook.com/pg/classiccarsandlifestyle/photos/?tab=album&album_id=2529161693876065
 
 

Oude artikelen