Ansichtkaarten met auto's er op

Tegenwoordig verstuurt bijna niemand meer een kaart. Vroeger, voor de tijd van het internet en de mobiele telefoon waarmee je supersnel en makkelijk sms-jes
kan versturen, was dat wel anders. Ik weet nog goed dat mijn vader op vakantie van allerlei plekken waar we geweest waren een ansichtkaart kocht. Omdat hij dan geen foto hoefde te maken, die lang niet altijd lukte, en omdat het vaak
een stuk goedkoper was. Die ansichtkaarten waren al lang niet meer zwart-wit maar in full colour. Op die ansichtkaarten stonden vaak meerdere plaatjes. Daarop zag je vaak bezienswaardigheden uit de buurt en aparte gebouwen maar
heel vaak stonden er ook auto’s op. In de foyer van het Haagse fotomuseum was een tijd geleden een leuke expositie te zien met allerlei kaarten waar auto’s op stonden. Mijn vrouw en ik zijn er geweest en we hebben een leuke serie foto’s kunnen maken. Je kan goed zien dat de kaarten uit allerlei delen van
Europa afkomstig zijn. Als voormalig liefhebber van MG’s heb ik nauwkeurig gekeken of ik een MG op een kaart kon vinden maar helaas. Wel zag ik heel veel Fiatjes 500 en 600 op de kaarten en natuurlijk allerlei Volkswagens en Opels. En
natuurlijk auto’s van het niet meer bestaande merk Simca dat vroeger echter heel populair was. Ook zag ik allerlei modellen van Mercedes-Benz, Ford, Citroën, Austin en Triumph. Ik heb een korte video voor je gemaakt. Die kan je zien wanneer je op deze link klikt: https://youtu.be/REqqWhqsJoM
Op de facebookpagina staat een uitgebreid fotoalbum met onze overige foto’s:
https://www.facebook.com/pg/classiccarsandlifestyle/photos/?tab=album&album_id=2477117605747141 

Oude artikelen