Zes en twintigste oldtimerdag in Voorschoten was super gaaf

Dit jaar werd de Voorschotense oldtimerdag voor de 26e keer gehouden. Omdat er allerlei verschillende merken en types door elkaar staan vind ik dit een veel leuker
evenement dan een willekeurige clubmeeting. Net als vorig jaar ging ik er  met mijn vrouw heen om foto’s en een filmpje te maken. Het was even dubben omdat we op zondag 15 september ook wilden kijken naar de livestreaming van de laatste dag van de Goodwood Revival. Op het circuit bij Goodwood House ga je drie dagen terug in de tijd. Met publiek dat in periodekleding gekleed is. We zijn er in het verleden vaak geweest en hebben daar de meest bijzondere auto’s gehoord en gezien. Mijn favoriete
race was altijd de Royal TT celebration en ook dit jaar wilde ik perse naar die race kijken. Die race zou om 14.30 van start gaan. Daarom hadden we niet al te veel tijd om in Voorschoten foto’s en filmpjes te maken. We waren er dit jaar al voordat de laatste deelnemers aan kwamen. Dat was leuk want op die manier hoorden we nog een aantal van de deelnemende voertuigen terwijl ze de Voorstraat in reden en een parkeerplekje zochten. Natuurlijk herkenden we weer veel voertuigen die ook in voorgaande jaren
aanwezig waren maar er waren dit jaar ook weer nieuwe auto's, motoren en brommers aanwezig. Er liep een jury rond om te kijken welke deelnemer in de prijzen zou vallen. De zon scheen en het was zelfs warm. De sfeer was gezellig en het was puur genieten. Het was alleen jammer dat er ook erg veel wespen waren. Die ook op mijn handen en camera gingen zitten. Mijn vrouw en ik hadden dit jaar allebei een favoriet gekozen.
Dat was stomtoevallig de Renault bestelbus in van Gend en Loos uitvoering. Heel leuk dat dat soort auto's nog te zien zijn. Een andere favoriet van mij was de Renault 4 F6. En op nummer drie kwam bij mij de uitgebouwde Renault 8. Ik heb een leuke video voor je gemaakt. Klik op: https://youtu.be/yRrOuoB-rGI om die te bekijken.

Onze overige bijna 200 foto's staan op de facebookpagina van classic cars and lifestyle:
https://www.facebook.com/pg/classiccarsandlifestyle/photos/?tab=album&album_id=2224271831031721

Oude artikelen