Een zwarte Mini

Lentepark Keukenhof is weer open. Tot en met 19 mei kan je daar iedere dag genieten van een enorme bloemenpracht. Mijn vrouw en ik zijn er met onze
lentepas al weer vier keer geweest. Ergens in het park is deze zwarte Mini te vinden. Het gaat niet meer goed komen met dit kleine wagentje. Ik heb in het verleden heel veel Mini’s gehad. Omdat ik ze leuk vond en omdat ze snel waren en omdat er vrienden van mij mee reden en omdat ze enorm handig waren. 
De meest luxe uitvoering die ik gehad heb was ook zwart. Net als deze arme Mini. Hij was voorzien van allerlei leuke tijdgebonden accessoires zoals een centrale uitlaat met 1 demper, brede wielen, een luxe leren sportstuur, stoelverlengers en zwarte jaloezieën bij het achterruitje en getint glas. Ik kan
me nog heel goed herinneren dat we een keer in die Mini naar de geraniummarkt in Den Haag gingen met 4 of 5 personen. Op de Denneweg was een heel klein plekje waar de Mini in zou passen als we hem er in tilden. Dat lukte. Ik had dit trucje van mijn vrienden uit Heemstede geleerd. Na het bezoek aan de markt zat iedereen te mopperen over de ruimte in de Mini. Ik had namelijk op die markt twee grote yucca’s gekocht die ook mee moesten. Ik zat zelf wel goed want ik was de chauffeur en die moest veilig kunnen rijden. Hier is een filmpje van de Mini in Keukenhof:https://youtu.be/TS0FQNLUv_s
 

Oude artikelen