Klassiek vervoer bij Veteranendag

Ook dit jaar deden er weer een aantal klassieke voertuigen mee aan het defilé bij Veteranendag in Den Haag. Wanneer ik denk aan klassieke legervoertuigen gaan mijn gedachten van zelf terug naar mijn prille jeugd.
Toen mijn vader voor mij een Jeep tekende of een DAF met scheve neus. De oldtimers worden ingezet om veteranen die slecht ter been zijn te vervoeren. In tegenstelling tot het voorgaande jaar, in 2017, stonden de deelnemende voertuigen niet in een lange rij op de Boorlaan opgesteld. Toen wij daar
kwamen waren er slechts een aantal te zien. Die stonden daar in de brandende zon te wachten tot ze weg mochten rijden. Het was die dag namelijk extreem warm in Den Haag. Er was een temperatuur van 28 graden voorspeld en op en om het Malieveld is bijna nergens schaduw. Toen de laatste deelnemers aan het
defilĂ© waren terug gekeerd liepen we langzaam in de richting van het Centraal Station. En tot onze verrassing stonden op de Koekamplaan onder de schaduw van de bomen nog een flink aantal oude voertuigen. We konden er op het gemak foto’s van maken zonder dat er heel veel mensen om heen liepen en
een korte video. Klik op https://youtu.be/6hV-kDhbTZ8  om de video te zien. 
En op  de volgende link om het uitgebreide  fotoalbum te bekijken:

Oude artikelen