Bernie's Bar & Kitchen is the place to be



Bernie’s Bar & Kitchen biedt perfect zicht in de pitsstraat van circuit Zandvoort


Sinds jaar en dag ga ik met regelmaat  naar Zandvoort. Naar het circuit om precies te zijn. Natuurlijk ging ik in eerste instantie voor de races. Niet eens voor de Formule 1 die in die tijd nog op het circuit in de duinen werd gereden


maar voor andere races zoals de race met de witte Alfa Romeo Supertjes, de Squadra Bianca Cup. In mijn leven ben ik al op heel veel circuits geweest en de plek die mij altijd het meeste trekt is het binnenterrein. Voor mij is dat de


heilige graal. Omdat daar de raceauto’s en de autotransporters te zien zijn en geprepareerd worden. Voor iedereen die dat ook leuk vindt is er nu goed nieuws. Wanneer je iets gaat drinken of eten in Zandvoort is Bernie’s Bar & Kitchen the place to go. Omdat Bernie’s op het binnenterrein van het circuit zit.


In het gebouw waar ook de pitboxen te vinden zijn. Op de eerste verdieping. Van daar heb je een perfect uitzicht op de Tarzanbocht en in de pitsstraat van het circuit. De eerste keer dat ik bij Bernie’s naar binnen ging voelde het direct goed. De ruimte is groot en ruim en toch zeer sfeervol ingericht. Voor mij is het


zoals de Engelsen het zo mooi kunnen zeggen “home from home”. Ik herken dezelfde leuke details bij Bernie’s die ik ook in het Goodwood hotel zo weet te waarderen. Zoals oude foto’s van het circuit en van rijders. Een kapotte zuigerbodem en een gebroken drijfstang. Automodellen, cilinderkoppen en een


tweetal oude helmen. Kortom ik voel me daar thuis en de geserveerde koffie en de thee smaken ook nog eens goed. Vanzelfsprekend zijn mijn vrouw en ik ook in het DTM weekend bij Bernie’s langs geweest om wat te drinken. We hadden
toen een perfect zicht op alle activiteiten die in de pitsstraat plaats vonden.


Oude artikelen