70 jaar Ferrari



Festival of Speed was geweldig!


Hebben jullie ook zo genoten van het Festival of Speed? Ik heb drie dagen lang naar de livestreaming gekeken. Met het geluid van de laptop lekker hard. Er werden enorm veel feestjes gevierd maar het onbetwiste hoogtepunt was voor mij toch wel de viering van 70 jaar Ferrari. 
Net als zo veel anderen ben ik gek op de auto’s met het logo met het steigerende paard. Jaren droomde ik er van om er ooit eentje te mogen bezitten. Dat is er echter nooit van gekomen. Dat kwam niet doordat de auto’s te duur waren. Ooit was er geld om een type te kopen dat ik mooi vond. Vol verwachting werd de tocht naar Hilversum gemaakt. Ik daalde af in de kelder en nam plaats in het te koop staande exemplaar. Dat viel vies tegen. Ik heb een slechte rug en ik zat er niet heel erg lekker in. Het uit stappen ging ook bijzonder lastig. Het was het eind van een lang gekoesterde droom. Hierdoor was het niet eens meer nodig om nog een proefrit te maken. Toch kijk ik nog steeds graag naar allerlei soorten Ferrari’s. In de loop van de jaren heb ik een hoop foto’s van de diverse types kunnen maken. Absoluut hoogtepunt zijn natuurlijk de foto’s die ik van de 250 GTO van Nick Mason heb gemaakt. 



Op de persdag in 2013 bij het Goodwood Estate had ik zelfs de kans om mee te rijden met Nick Mason in zijn GTO. Over dezelfde weg die bij het Festival of Speed door de deelnemers wordt afgelegd. Ik heb het niet gedaan. In plaats daar van nam ik de bus omdat ik van daar uit betere foto’s van de weg en de “flint wall” kon maken. Meer Ferrari foto’s staan op https://www.facebook.com/pg/classiccarsandlifestyle/photos/?tab=album&album_id=1214389938686587


 

Oude artikelen