Amsterdam vanuit de hoogte

Zicht op Amsterdam, foto Jacques van den Bergh

Al jaren ga ik graag naar Amsterdam. Omdat er een unieke vibe heerst. Ik kwam er jaren geleden al op de motor en was toen al verrast door de stad. Amsterdam heeft een oud centrum en dat kent geen hoogbouw. Dat maakt het oude centrum uniek. Zelfs het centrum van Den Haag kent tegenwoordig hoogbouw en dat vind ik erg jammer omdat op die manier het unieke karakter van de stad verloren is gegaan. Bij moderne hoogbouw denk ik aan een stad als Rotterdam en zeker niet aan Den Haag of Amsterdam. Toch is het natuurlijk leuk om Amsterdam vanuit de hoogte te fotograferen. Er zijn een paar plekken waar dat kan maar je moet die plekken natuurlijk wel vinden. Deze foto heb ik kunnen maken omdat mijn vrouw en ik bij ons laatste bezoek de Uitkrant wilden hebben. Toen zag ik dat er op de zevende verdieping een uitzichtpunt was vanwaar ik deze foto kon maken.

Classic Cars and Lifestyle gaat over de leukste plekjes in Nederland, lifestyle, fotografie en klassieke en moderne auto’s.

Ga voor leuke video’s naar: https://www.youtube.com/@classiccarsandlifestyle/videos

Oude artikelen