Straatkunst en graffiti bij de NDSM werf

NDSM werf part 2, foto Jacques van den Bergh

In het najaar van 2014 was ik voor de eerste keer op het terrein van de vroegere NDSM werf in Amsterdam. Omdat daar het voormalige zendschip van Veronica lag, de Norderney, en omdat er geweldige graffiti te vinden was. Ik was direct onder de indruk van alles wat daar te zien was en besloot om af en toe terug te gaan om daar foto’s te maken. De locatie is namelijk enorm fotogeniek zoals je in deze en in mijn vorige video kan zien. Hier is de link naar de video "NDSM werf part 2": https://youtu.be/kZ_W5-81c38

In deze video neem ik je mee naar de oostkant van het NDSM gebied. Het deel waar de oude grote gebouwen staan die moeten blijven. Omdat ze op de Rijkserfgoedlijst staan. De grote loods waar de schepen werden gebouwd is er een van. Net als de lasloods waar nu het straatmuseum zit. En de voormalige smederij waar nu Greenpeace is gevestigd en een Double Tree by Hilton hotel. De hellingen die over zijn horen ook bij de beschermde delen en zelfs de oude spoorrails die over het terrein lopen horen er bij. Veel kijkplezier en vergeet niet om je te abonneren. 

In mijn eerste video kijk ik naar het westelijke deel van de NDSM werf. Daar wordt er gebouwd en gemoderniseerd en het is een wereld van verschil met hoe het ooit was.  Hier is de link naar mijn eerste video over de NDSM werf: https://youtu.be/6BZZubtit68 Veel kijkplezier! Vergeet niet om je te abonneren.

De plannen die men heeft met het gebied zijn enorm. Daarom plaats ik twee links naar websites waar je meer kan lezen over die plannen.

https://www.amsterdam.nl/projecten/ndsm-werf/

https://www.amsterdam.nl/projecten/ndsm-werf/moderne-wijk/

NDSM werf, foto met de camera op stap

NDSM werf, foto met de camera op stap

NDSM werf, foto met de camera op stap

NDSM werf, foto met de camera op stap

NDSM werf, foto met de camera op stap

NDSM werf, foto met de camera op stap

NDSM werf, foto met de camera op stap

NDSM werf, foto met de camera op stap

 

Oude artikelen