Mercedes-Benz 220 diesel

 mercees-benz 220 diesel, foto Jacques van den Bergh

Mercedes 220 diesel van 50 jaar oud

De Benz van dit artikel is inmiddels 50 jaar. De auto is recent overgespoten en je kan ook zien dat het interieur er keurig uit ziet. De auto heeft een rijklaar gewicht van 1440 kilo en daarmee is hij zwaarder dan ik verwacht had. Het gewicht in combinatie met een ouderwetse dieselmotor die slechts 60 pk levert zorgt er voor dat de auto geen stoplichtsprinter is maar wel heerlijk comfortabel en relatief zuinig en natuurlijk zeer betrouwbaar is. Begin jaren tachtig woonde ik in Rotterdam en in die tijd kwam ik regelmatig bij een sloperij. De eigenaar van die sloperij reed met zo'n Mercedes. Een witte, Volgens mij een 200. Die auto was destijds al 10 jaar oud of nog ouder maar hij was onverwoestbaar. Ik heb een korte video van deze leuke Mercedes gemaakt. Hier is de link naar mijn youtube kanaal: https://youtu.be/_FbItYIxCSo Vergeet niet om je te abonneren want er komt iedere week een leuke nieuwe autovideo.

foto Jacques van den Bergh

foto Jacques van den Bergh


Oude artikelen