Volkswagen Passat

 Volkswagen Passat, foto classic cars and lifestyle

Op de foto zie je een Passat uit 1978. Het is een automaat en ik denk dat de auto uit BelgiĆ« komt. In de motorruimte hangt een 1600 cc motor en het rijklaar gewicht van de auto bedraagt 970 kilo. Voor zo’n ruime auto was dat niet veel. In het begin van de jaren zeventig kwam Volkswagen met een hele nieuwe serie modellen die allemaal voorwielaandrijving hadden in plaats van aandrijving op de achterwielen en een vloeistofgekoelde motor in plaats van een luchtgekoelde motor. De nieuwe modellen waren al in een iets andere vorm aan het publiek getoond onder de naam Audi. Zo was de Audi 80 min of meer gelijk aan de VW Passat. De Passat werd een verkoopsucces van Volkswagen net als de Golf. Ik heb Ć©Ć©n keer in mijn leven een Passat gehad. Een prachtige gele variant die een klein probleem had. Hij rookte enorm. Ik had de auto aan mijn vader uitgeleend maar die schrok enorm van het rookgordijn dat de auto kon maken en bracht hem na drie dagen al weer terug. In het rookgordijn ging met gemak een complete Leopard tank schuil. Ik verkocht de auto en vertelde erbij dat de auto enorm rookte. Daar maakte de koper geen probleem van. Een paar maanden later kwam de tevreden eigenaar melden dat hij met de Passat zonder enig probleem op en neer naar Griekenland was gereden. Hij had de carterventilatie los getrokken van het klepdeksel en op straat laten uit komen en daarmee was het rookprobleem verholpen. Ik heb een korte video gemaakt. Hier is de link: https://youtu.be/8612LpR_uYQ

#volkswagen #vw #passat #vwpassat #volkswagenpassat #classiccarsandlifestyle 

Oude artikelen