Met tram 12 in de regen naar de Amsteldijk

foto Jacques van den Bergh

Een tijd geleden waren mijn vrouw en ik met het ov naar het Stedelijk museum in Amsterdam gegaan. Omdat we op de heenweg wat vertraging met de trein hadden besloten mijn vrouw en ik om via het Amstelstation en Utrecht terug naar Den Haag te reizen. Daarom namen we tram 12 in de regen. Op het bord stond duidelijk Amsteldijk te lezen maar ik dacht dat het Amstelstation daar was. Niets was minder waar. Omdat de Berlagebrug wegens werkzaamheden was afgesloten stopte de tram bij halte Amsteldijk. Van daar moesten we verder lopen. In de regen. In een omgeving die we niet kenden terwijl het regende. Het werd op die manier een echt avontuur. Gelukkig hadden we allebei een paraplu bij en waaide het niet erg hard. Uiteindelijk kwamen we bij het Amstelstation. Hier is de link naar mijn video: https://youtu.be/H5sDgH-PaX4 

#amstelstation #lijn12 #amsterdam #stedelijkmuseum #museumplein #classiccarsandlifestyle

 

Oude artikelen