Volkswagen T2 bus

Vroeger huurde ik regelmatig een Volkswagen T2 bus. Ik heb het dan over de jaren tachtig van de vorige eeuw. De bussen waren erg praktisch en ook lekker goedkoop. Je kon ze met en zonder banken huren. Bij ’t Hart op de Kortekade. 


De bus uit de video is uit 1971.Ik weet niet hoe oud de bussen waren die we mee kregen. De uitvoering met banken werd regelmatig door mijn jaarclub gehuurd. Omdat ik de penningmeester was mocht ik de bus op halen en later weer terug 

brengen en dan natuurlijk afrekenen. Per dag had je een beperkt aantal vrije kilometers. Wanneer je daar boven kwam moest je bij betalen. We zijn een keer met de jaarclub naar de Ardennen geweest. Met zo'n bus. Omdat we daar in de 

buurt niet veel rond reden kwamen we uit met de kilometers die we bij de bus kregen. De bus van de video heeft een 1600 cc motor met 4 cilinders. Het rijklaar gewicht bedraagt 1410 kilo. De T2 bussen zijn gemaakt van 1967 tot en met 1979. Daarna kwam er een veel hoekigere opvolger. Die had in eerste instantie ook nog een luchtgekoelde motor die achterin lag. Ik heb ook een korte video gemaakt. Klik op de foto om de video te bekijken.

Je kan bij mij leuke foto’s kopen voor een sympathieke prijs. Kijk maar op mijn blog: https://metdecameraoppad.blogspot.com/

Oude artikelen