Louwman museum bestaat 10 jaar

Sinds 2010 is het Louwman museum in Den Haag te vinden. In een erg mooi speciaal ontworpen gebouw tref je een onbeschrijfelijke collectie aan van allerlei
klassieke auto’s en automobilia. Ik ben er voor de eerste keer binnen geweest in 2010 voor dat het museum officieel open was toen er een paar auto’s van de collectie in het museum werden binnen gebracht. Dat was op 22 juni. Toen ik

weer naar buiten ging kwam ik Evert Louwman tegen. Hij keek verbaasd maar zei niets. In oktober 2010 was ik weer bij het Louwman museum. De ZZF rally finishte daar en ik wilde mijn grote held Gijs van Lennep ontmoeten. Een jaar
later op 9 oktober finishte de ZZF rally weer bij het Louwman museum. Ik was toen één van de fotografen. In die rol kon ik zien dat het museum een perfecte locatie is om evenementen te organiseren. Ze hebben een geweldig theater


waar zelfs auto’s op het podium kunnen komen en ook een perfecte catering die door House of Lords wordt verzorgd. Op 28 oktober dat jaar was ik bij een bijzondere boekpresentatie. Vader en zoon op de Weegh hadden minister
Melanie Schultz-van Haegen bereid gevonden om de eerste exemplaren van hun boek Bijzondere Autokerkhoven te overhandigen aan de heer Braam Ruben en een bestuurslid van de KNAC. Het was leuk om bij die evenementen te fotograferen maar ik had de complete collectie van het museum nog steeds niet


gezien. Ook in 2012 was ik er bij om foto’s te maken van de finish van de ZZF rally. Toen besloot ik dat het tijd werd om het museum met een bezoek te vereren. Dat kostte mij en mijn vrouw bijna zes uur. Zoveel is er te zien. Vanaf
2014 accepteert men in het Louwman museum de museumkaart en sindsdien ga ik er regelmatig heen. Het liefst op een stille dag. In het mei nummer van de Auto powered by Carros staat een erg leuk interview met directeur Ronald Kooyman. Ik heb een leuke video gemaakt. Klik op: https://youtu.be/DvK3HJQz3PY om mijn video te bekijken. Op mijn Facebookpagina staat een hele leuke selectie met foto’s van het museum:  https://www.facebook.com/pg/classiccarsandlifestyle/photos/?tab=album&album_id=2254731641319073

Meer weten van het Louwman museum? https://www.louwmanmuseum.nl/

Oude artikelen