Alle auto's

De autoboeken die ik het meest koester zijn eigenlijk boekjes. Het is een serie die tegenwoordig luistert naar de titel “Alle auto’s”. Heel vroeger kreeg je zo’n
enorm leuk boekje wanneer je lid was van de KNAC. Het oudste boekje dateert uit 1963. Dat heette toen K.N.A.C autojaarboek 1963. In 1964 was de naam al veranderd in “Kies uw auto K.N.A.C autojaarboek 1964”. In 1981 veranderde de
naam weer en werd de titel “Alle auto’s”. Vanaf 2014 krijg je de boekjes niet meer wanneer je lid van de KNAC bent. Heel jammer en destijds voor mij reden om het lidmaatschap te beëindigen. Omdat ze echter een mooi magazine hebben “de
auto, powered by Carros” ben ik al weer jaren lid maar dat terzijde. Omdat ik de allereerste boekjes niet had en de serie compleet wilde hebben heb ik jaren lang op allerlei oldtimerbeurzen en in tweedehands boekwinkels naar mijn missende
exemplaren gezocht. Tot ik dan eindelijk alle boekjes vanaf 1963  had. Vanaf dat moment was het een kwestie van ieder jaar het nieuwste boekje kopen. In de loop van de jaren is de opmaak van de kleine boekjes gewijzigd. Eén van de
leukste covers vind ik die van autojaarboek 1966. Daar zie je een foto van een, destijds moderne, vierbaans autoweg met allerlei auto’s die toen in Nederland rond reden. Ik heb een leuke video voor je gemaakt. Klik op de volgende link om hem te zien:
 https://youtu.be/1_QWIWicPOs
Op mijn facebookpagina heb ik een fotoalbum gezet met een leuke fotoselectie:

Oude artikelen