190 SL uit 1956

In Dordrecht in het Carel Wüst museum staat een zilverkleurige 190 SL. Een prachtige open auto van Mercedes-Benz. Dit soort auto’s werd van 1955 tot
1963 gebouwd. In totaal zijn er 25.881 exemplaren uit de fabriek gerold. Je moet in die tijd wel een hele gelukkige eigenaar zijn geweest als je in zo’n mooie auto mocht rijden. De auto in Dordrecht heeft een origineel kenteken.
Dat dateert van 7 juni 1956. Toen waren mijn ouders net getrouwd maar dat terzijde. Ik vind de kleur van deze auto enorm goed combineren met het prachtige rode interieur. Dat kan je goed zien in de korte video die ik gemaakt heb. Natuurlijk is dat een kwestie van smaak maar ik vind het prachtig. Zeker in
combinatie met het witte grote stuur en de prachtige instrumenten. Deze auto heeft een rijklaar gewicht van 1175 kilo.  Hij werd op de markt gebracht als betaalbare versie van de 300 SL. Je weet wel, de unieke Mercedes-Benz met de vleugeldeuren. Die was er ook in een open versie. In 1955 won Sir Stirling Moss
de Mille Miglia met een open Mercedes-Benz 300 SLR. Die was voorzien van een supersterke V8 motor. De 190 uit het museum heeft een vier cilinder motor van net geen twee liter. Ik heb een korte video gemaakt. Klik op de volgende link om hem te bekijken:https://youtu.be/44qsYBmtXyY
In het fotoalbum op mijn Facebookpagina kan je een leuke fotoselectie zien:
De toegang tot het Carel Wüst museum is gratis. www.carelwustmuseum.nl
Ik heb een leuke video voor je van het museum: https://youtu.be/GsuI7AiTyaw  


Oude artikelen