Goodwood Road Racing Club

In 1998 werd de GRRC oftewel de Goodwood Road Racing Club opgericht door de toenmalige Earl of March. Dat gebeurde in het jaar dat de Goodwood Revival
voor de eerste keer werd gehouden. Wanneer je lid van de club werd kon je tijdens het Revival weekend in de paddock komen. In 1999 bezochten mijn vrouw en ik het Revival weekend voor de eerste keer. We vielen met onze neus
in de boter en keken onze ogen uit. We hoorden en zagen een BRM 16 cilinder gestart worden door mecaniciens in overalls met ten tenths er op en we zagen Stirling Moss voor de eerste keer in het echt. Hij werd dat weekend 70 en dat werd uitgebreid gevierd. Hij werd in een grote open Amerikaan rond gereden met een Marilyn Monroe lookalike aan zijn zijde en de chauffeur was niemand minder dan Formule 1 coureur Damon Hill. Terwijl ik druk bezig was om met
mijn analoge spiegelreflexcamera foto’s van Stirling Moss te maken hoorde ik mijn vrouw zeggen dat ik foto’s van de chauffeur moest maken omdat dat Damon Hill was. Zij was een groot fan van de Wereldkampioen en in 2003 lukte het haar de foto die ik die dag maakte door hem persoonlijk te laten signeren. In de paddock stonden de mooiste auto’s warm te draaien. Er werd ook driftig gesleuteld. En de rijders en eigenaren liepen daar rond. Zoals drummer Nick
Mason. Eenmaal terug in Nederland hoefden we niet lang na te denken en in 2000 werden we lid van deze super exclusieve carclub. Tegenwoordig is er een wachtlijst van onbepaalde tijd en dien je eerst een fellowship af te sluiten en je interesse om lid te worden te registreren. Vervolgens begint het wachten tot het moment dat je lid mag worden daar is. Door ons lidmaatschap van de GRRC
hebben mijn vrouw en ik bijna al onze favoriete rijders kunnen ontmoeten en spreken. Want behalve de Goodwood Revival wordt bij Goodwood House ook het Festival of Speed gehouden. Het is een geheel ander evenement. Geen race maar een heuvelklim en alles wat kan rijden vanaf het moment van de stoomwagen tot heden zie je daar. Dus ook hagelnieuwe supercars. Sinds 2014 wordt er voor de members een aparte membersmeeting op het circuit
gehouden. In de vroege lente. Temidden van duizenden gele narcissen rijden dan ook jongere auto’s dan van voor 1967 op de baan. Tegenwoordig kunnen daar ook de Fellows heen. Wanneer je gek van auto’s bent is een Fellowship een absolute aanrader! Het kost 39 pond. Klik op deze link voor alle informatie:
https://www.goodwood.com/grrc/join/  
 

Oude artikelen