Porsche Days 2018: in één woord geweldig!

Ik heb nooit een Porsche gehad. Mijn jongere broertje had een Dinky Toy model van de 911. In het zilver en daar heb ik veelvuldig mee gespeeld. Maar hoewel ik tientallen auto’s heb gehad heeft er nooit een Porsche tussen gezeten. 
Tien jaar geleden wilde ik een 911 of een Boxster kopen maar dat is er niet van gekomen. Ik heb ook nooit met een Porsche gereden en er zelfs niet in mee gereden. Dat had anders kunnen zijn. Tijdens de Porsche Days op het circuit van Zandvoort kon je je niet alleen vergapen aan allerlei prachtige modellen maar liefhebbers konden daar ook genieten van de enorme acceleratie van een 911 of Carrera GT. Je kon namelijk een rondje mee rijden over het circuit.
Dragen van een helm was verplicht. Er waren leenhelmen en haarnetjes en de auto’s reden af en aan. Ik heb me beperkt tot het maken van wat foto’s en een filmpje. Natuurlijk werd er niet voorbij gegaan aan het feit dat Porsche 70 jaar bestaat. Er waren een aantal auto’s van Porsche verzamelaar Albert Westerman van State of Art ter plekke om te bekijken. De zon scheen en het waaide nauwelijks. Op het nieuwe asfalt van  het binnenterrein stonden de auto’s per model en bouwjaar ingedeeld. Het was heerlijk om er tussen door te lopen.
Helaas was er zo veel te zien dat we geen tijd hadden om naar de plek te gaan waar de classics stonden. Toen we daar aan het eind van de middag langs liepen waren de meeste bezoekers al naar huis. Klik om de video te zien op deze link:https://youtu.be/Mu6Lr9YLn-Y
We hebben ook een fotoselectie in een fotoalbum op de facebookpagina gezet. https://www.facebook.com/pg/classiccarsandlifestyle/photos/?tab=album&album_id=1546311248827786

Oude artikelen