World Press Photo 2018

Net als vorig jaar en het jaar daarvoor heb ik met mijn vrouw de foto-expositie van World Press Photo in de Nieuwe Kerk in Amsterdam bezocht.
Net als bij de vorige edities die we bezochten was de sfeer niet uitbundig. Niet raar wanneer je naar de tentoongestelde beelden keek. Die toonden meestal niet “the bright side of life” maar gaven de keiharde werkelijkheid onverzacht weer.
Er waren veel bloederige foto’s te zien met keiharde beelden van neergeschoten mensen bij allerlei aanslagen. Ik kan me nog herinneren dat ik vroeger verplicht de Paris Match moest lezen voor het vak Frans en dat daar ook van die keiharde confronterende foto’s in stonden met de absurde verhalen die erbij hoorden.
Op de website https://www.worldpressphoto.org/collection/photo/2018
kan je alle winnende foto’s zien. In totaal waren er 73.044 inzendingen die bekeken moesten worden. De foto’s waren gemaakt door 4548 fotografen.
Die kwamen uit 125 verschillende landen waardoor World press Photo zeer internationaal is. Onze foto’s staan op  https://www.facebook.com/pg/classiccarsandlifestyle/photos/?tab=album&album_id=1495472790578299

 

Oude artikelen