Vleesetende planten

Vleesetende planten

In mijn jeugd kweekte ik allerlei succulenten en cactussen. Hoewel dat ruim 40 jaar geleden is vind ik het nog steeds leuk om naar deze prachtige planten te kijken.
Daarom ga ik wanneer we een bezoek aan de Hortus Botanicus in Leiden brengen ook altijd even kijken op de bovenverdiepingen van de wintertuin. Daar staan ze namelijk: de cactussen en de succulenten.
De laatste keer had ik gelukkig ook een macrolens bij me zodat ik mooie detailfoto’s kon maken. Behalve de vetplanten en de cactussen zijn er in de Hortus in Leiden in dezelfde wintertuin ook vaak allerlei vleesetende planten te zien.
Dit keer leken ze op  pantoffelplantjes met tandjes die klaar waren om langs vliegende insecten op te slobberen. De wintertuin is een groot hoog gebouw. Eigenlijk een soort kas.
Daar worden in de winter allerlei tropische planten in geplaatst die in de warmere periode buiten in de hortus staan. Het is zeer de moeite waard om daar te gaan kijken.
Klik op https://www.facebook.com/pg/classiccarsandlifestyle/photos/?tab=album&album_id=1418729471585965 om de andere foto’s te zien en op https://youtu.be/4RKJjJDu0ic om een eerder gemaakt filmpje te bekijken.

Oude artikelen