Analoge foto van een klassieke raceauto

klassieke MG, analoge foto door Jacques van den Bergh, Classic Cars and Lifestyle

Zaterdag 11 mei werd er op het circuit van Zandvoort geracet met oldtimers. Een leuke gelegenheid om met mijn Olympus OM 1 analoge foto's te maken. Op die manier ga je helemaal terug in de tijd. Gelukkig heeft de OM 1 een belichtingsmeter in de camera. Anders had ik ook een externe belichtingsmeter mee moeten nemen. Het was een prachtige dag en ik werkte met overjarige film van november 2013. De ASA waarde had ik daarom ingesteld op 50 terwijl de film een ASA waarde van 200 had. Daar moest ik een passende sluitertijd en een passend diafragma bij zoeken en nadat dat allemaal was ingesteld en nogmaals gecontroleerd kon ik een foto maken. Dit is het resultaat.

Classic Cars and Lifestyle gaat over de leukste plekjes in Nederland, lifestyle, fotografie en klassieke en moderne auto’s.

Ga voor leuke video’s naar:  https://www.youtube.com/@classiccarsandlifestyle/videos

Ga voor leuke foto’s naar: https://www.instagram.com/classiccarsandlifestyle/

#cars #classiccars #classiccarsandlifestyle #lifestyle #eropuit #weginnederland #dagjeweg #leukefoto #streetphoto #zwartwitfotografie #colorphotograpy #storytelling #everypicturetellsastory #analogue #analoguephotography #video #mg #analogefoto #overjarigefilm

Oude artikelen