Opengewerkte motorblokken in Louwman museum

Ik kom graag in het prachtige Louwman museum. Er is enorm veel te zien. Er staan natuurlijk prachtige auto’s en ik weet zeker dat de meeste bezoekers daar voor komen. Maar buiten de auto’s is er nog zoveel meer te zien. Dat zie je niet 

Opengewerkt motorblok in Louwman museum, foto Jacques van den Bergh

bij het eerste bezoek maar ik ben dan ook al tientallen keren naar het museum geweest sinds het in 2010 werd geopend. Dit keer laat ik je iets leuks zien. Het is een serie opengewerkte motorblokken. Ik ben gek op dit soort praktische zaken omdat ik zelf twintig jaar op professionele wijze auto’s heb gerestaureerd en ook gerepareerd.
Je ziet allerlei motorblokken maar niet alle soorten. Er is geen vier cilinder motor te zien. Niet in V vorm en niet in lijnvorm. Hetzelfde geldt voor de Zes cilinder motor. Maar je kan wel een twee cilinder motor zien en een drie cilinder tweetakt motor uit een Saab 96. En een opengewerkte motor uit een NSU RO 80, een wankelmotor dus. Er staat ook een hele grote diesel motor. Ik heb een leuke video gemaakt. Wil je hem zien? Klik dan op de volgende link: https://youtu.be/ycAs7S40J5w

Zoek jij een mooie autoposter? Ik heb een leuke selectie met prachtige auto posters voor je in de aanbieding. Kijk maar eens op deze blogpagina: https://vandenberghfotografie.blogspot.com/p/autofoto-te-koop.html

#classiccar #classiccarsandlifestyle #jacques #jacquesvandenbergh #oldtimer #klassiekeauto #foto #video # @classiccarsandlifestyle #MG #midget #louwmanmuseum

Wil je meer weten over het museum: https://www.louwmanmuseum.nl/

NSU RO 80 motorblok, foto Jacques van den Bergh

Oude artikelen