Rolls-Royce Phantom

De Rolls-Royce Phantom is erg groot en hij ziet er zeer statig uit. Je ziet ze echter zelden in het echt. Ik heb de meeste exemplaren in Engeland gezien. Met name wanneer we in de buurt van Goodwood waren. Dat is niet zo raar omdat de

Phantom, foto Jacques van den Bergh

fabriek daar staat. Tot mijn spijt heb ik nog nooit het genoegen gehad om in een Phantom mee te mogen rijden. In september 2008 lukte het bijna. Toen ik van het Goodwood hotel naar de Revival wilde gaan stond er een Rolls-Royce te wachten. Helaas kwam op hetzelfde moment Emanuele Pirro aan met zijn vrouw en twee zoons. Zij mochten toen met de Phantom naar het circuit en mijn vrouw
wat een luxe, foto Jacques van den Bergh

en ik kregen een verlengde BMW 7 toegewezen. Ook geen verkeerde auto en met dezelfde 12 cilinder motor in de motorruimte maar het was natuurlijk geen Rolls-Royce. De auto van dit artikel spotte ik bij Voorlinden. Het lijkt alsof de auto jong is maar hoewel het kenteken van 2018 is dateert de riante Phantom van 2004. In de motorruimte is een 12 cilinder motor te vinden van 6749 cc. De statige auto
goudkleurige bies, foto Jacques van den Bergh

heeft een rijklaar gewicht van 2570 kilo. Het bruto bpm bedrag is €144.065,00. Je koopt een Phantom nu eenmaal niet voor een paar ton. Maar wanneer je je realiseert dat de auto tijdloos is en je er makkelijk twintig jaar mee voor uit kan is de afschrijving ook niet zo heel veel. Volgens het leuke boekje “Alle auto’s 2023” is de vanafprijs van een Phantom €557.980,00. De auto van de foto lijkt zwart
Phantom, foto van den Bergh fotografie

maar is heel donkerblauw. Ik heb me ooit laten vertellen dat de hele fijne gouden bies op de flanken niet geplakt is maar met een penseel wordt aangebracht. Vanaf 2003 werd de Phantom met een aantal BMW onderdelen gebouwd. Zoals de reeds genoemde motor. Ik heb een korte video gemaakt. Klik op deze link om hem te bekijken:
https://youtu.be/O9nBZyC8EiE   

Zoek jij een aparte poster of een leuke foto voor aan je muur? Kijk dan eens op:   https://vandenberghfotografie.blogspot.com/p/aparte-fotos-en-posters-te-koop.html

 #classiccar #classiccarsandlifestyle #jacques #jacquesvandenbergh #oldtimer #klassiekeauto #foto #video # #phantom #rollsroyce

Oude artikelen