Een rubber bumper MG Midget

Een totaal gerestaureerde rubber bumper MG Midget zie je zelden. En wanneer je er een ziet zijn de bumpers er meestal afgehaald maar deze MG Midget ziet er heel erg origineel uit. Ik zag deze mooie Midget staan tijdens een bezoek aan het 

rubber bumper MG Midget, foto Jacques van den Bergh

prachtige Louwman museum. Het was de kans om een korte video van de mooi gerestaureerde  MG te maken en wat herinneringen te delen. Ooit had ik een klant die ook exact zo’n Midget had. Hij had de auto in een erbarmelijke staat
Midget, foto Jacques van den Bergh

gekocht en wilde de auto zoveel mogelijk zelf restaureren. Met mijn hulp, in mijn zaak, is hem dat uiteindelijk gelukt. Vlak nadat de auto klaar was reed hij hem volledig totalloss. Op een rotonde in de buurt van Katwijk, in de regen. De Midget
Midget met bagagerek, foto Jacques van den Bergh

schoot tegen een andere auto op de natte weg en dat was het. Hij kon opnieuw aan de slag. Hij was heel fanatiek en de auto herrees weer, als een Phoenix en daarna werd de auto telkens aangepast en verbeterd. Er kwam een snellere motor
snelle motor, foto Jacques van den Bergh

in waarmee het kleine wagentje ruim over de tweehonderd kon rijden en ik heb er voor het niet meer bestaande magazine “het Automobiel” een heel mooi artikel over geschreven. Hier is de link naar mijn video van de groene Midget bij het Louwman museum:
https://youtu.be/IGUYTGjJWIU


Zoek jij een mooie autoposter? Ik heb een leuke selectie met prachtige auto posters voor je in de aanbieding. Kijk maar eens op deze blogpagina: https://vandenberghfotografie.blogspot.com/p/autofoto-te-koop.html

#classiccar #classiccarsandlifestyle #jacques #jacquesvandenbergh #oldtimer #klassiekeauto #foto #video # @classiccarsandlifestyle #MG #midget

22 december 2010 maakt Jacques van den Bergh deze foto


Oude artikelen