Jaguar XJ

Jaguar XJ, foto Jacques van den Bergh

Kijk eens wat een prachtige Jaguar dit is. Het is één van de laatste uitvoeringen van de Jaguar die als XJ6 aan het begin van zijn leven begon. Dit is geen 6 meer maar een 8 want in de motorruimte huist een 8 cilinder V8 van ruim 3500 cc. Dat blok levert 190 kilowatt en dat is ruim voldoende om er voor te zorgen dat de 1678 kilo zware limousine goed van zijn plek komt. Wanneer je naar binnen kijkt zie je prachtige donkerrood leren bekleding die uitstekend past bij het zeer stemmige donkergroen. Op de voorbumper is een installatie te zien die dient om de koplampen te reinigen. De auto is ruim 5 meter en dat is de reden dat ik er geen heb want ik zou niet weten hoe ik zo’n grote auto moet parkeren. Ik heb een korte video gemaakt. Klik op: https://youtu.be/oFpgKH8yjCk 

Zoek jij een mooie autoposter? Ik heb een leuke selectie met prachtige auto posters voor je in de aanbieding. Kijk maar eens op deze blogpagina: https://vandenberghfotografie.blogspot.com/p/autofoto-te-koop.html

 

Oude artikelen