Volvo polar estate

Wanneer ik een oudere auto op de openbare weg zie staan die ik van vroeger ken vind ik dat altijd leuk. Het zijn meestal niet de mooiste auto’s om te zien om de simpele reden dat ze gebruikt worden waar ze voor gemaakt waren: namelijk 


rijden en mensen vervoeren. Dat doen en deden ze dag in dag uit, in weer en wind. De rode Volvo is ook zo’n exemplaar. Niet mooi, wel leuk. Ik heb heel veel van dit soort stationcars gehad en ze altijd met veel plezier bereden. Ze waren groot en heel overzichtelijk en ze gingen zelden kapot. Je moest alleen de

distributieriem op tijd vervangen, anders sloegen de kleppen door de zuiger wanneer de riem de geest gaf. Ooit kocht ik een estate waarvan ik niet wist hoe oud de riem was en voor ik het wist brak de riem. Gelukkig ging er niets mis omdat het een tweeliter uitvoering was. Ik kon een nieuwe riem kopen en de


merktekens op de juiste plek zetten en de riem monteren. Daarna was het weer starten en lopen als vanouds. Maar dat had heel anders kunnen af lopen als het geen twee liter motor was geweest. Ik heb een korte video gemaakt. Klik op:https://youtu.be/qKQl_bwZIY8 

Zoek jij een mooie autoposter? Ik heb een leuke selectie met prachtige auto posters voor je in de aanbieding. Kijk maar eens op deze blogpagina: https://vandenberghfotografie.blogspot.com/p/autofoto-te-koop.html

 

 

Oude artikelen