Volkswagen Passat variant

Volkswagen Passat, foto van den Bergh fotografie

Ik vind het altijd leuk om auto’s uit de verleden tijd op straat te zien. Het hoeven geen bijzondere auto’s te zijn. Als ze oud genoeg zijn zijn ze namelijk al bijzonder doordat de soortgenoten de afgelopen jaren niet overleefd hebben. Een leuk voorbeeld is de rode Volkswagen Passat variant van deze foto. Hij dateert uit 1988. Typerend voor die tijd waren de kunststof bumpers. Mijn moeder had een witte VW Polo van hetzelfde bouwjaar die ook zulke bumpers had. De Passat heeft een rijklaar gewicht van 1116 kilo n een 1781 cc benzine motor en een automatische bak. Zelf heb ik in 1982 ook een Passat variant gehad. De auto was signaal geel en zag er prachtig uit. Ik had hem bij een sloperij gekocht en de auto had natuurlijk een mankement. Af en toe realiseerde de auto een enorm rookgordijn dat zo groot was dat er een complete Leopard tank in schuil kon gaan. Met het rijden had je nergens last van maar het was wel apart. Ik had de auto aan mijn vader uitgeleend maar die kwam hem al snel omruilen voor mijn Saab 99 combicoupé. De Passat verkocht ik aan iemand die later kwam vertellen dat hij het probleem met de rook simpel had verholpen. Daarna was hij zonder enig probleem op en neer naar Griekenland gereden. Ik heb ook een korte video van de rode Passat gemaakt. Klik op deze link om hem te bekijken: https://youtu.be/J_SE8K2FhRc

 

Oude artikelen