De kerststal

Vroeger wanneer de Kerst naderde werd er door mijn vader een kerststal neer gezet. Met oude beelden en extra schapen en zelfs een kerstengel. De stal was zelf gemaakt met een houten bodem en een dak van stro. De houten bodem werd

bedekt met mos. Dat werd in het Mastbos bij Breda gehaald. Omdat dat mos vers was rook de woonkamer in die tijd altijd naar bos. Zelf ben ik niet van het zetten van een kerststal. Maar toen ik deze kerststal in Meijendel zag staan kon ik het
niet laten om een korte video te maken en wat foto’s te schieten. Je ziet duidelijk het kindje en Maria en Joseph en natuurlijk de wijzen uit het oosten en zelfs flink wat schapen. Ik zie zo snel twee herders maar geen os en ezel. Die hadden we
vroeger wel. We hadden ook een lampje in de kerststal. Dat had mijn vader heel veilig zelf gemaakt en het werkte op een batterij zodat er geen risico op brand was. Er mochten ook geen echte kaarsen bij de stal branden want die stal was natuurlijk erg brandbaar. De complete kerstgroep is nu van een broer. Ik heb ook een korte video gemaakt. Klik op:https://youtu.be/UvgACphtWDY


 

Oude artikelen