Vuurwerk

Op Tweede Kerstdag, toen ik in de keuken stond, werd er plotseling vuurwerk af gestoken. Achter elkaar gingen de vuurpijlen de lucht in en vulden zo de zwarte ruimte met kleur. Na vijf minuten stopte de show en was het weer stil. Ik zal er

maar eerlijk over zijn: ik heb een hekel aan vuurwerk bij Oud en Nieuw. In de loop van de jaren is het steeds zwaarder geworden en er zijn altijd “stoere” types die het leuk vinden om met vuurwerk naar anderen te gooien. Mijn vader heeft
mij vroeger een heilig respect voor vuurwerk bijgebracht. Daar moest je niet mee spotten. Uitkijken met aan steken want de lont kon vaak slecht zijn. Op een afstand kijken. Niet naar anderen gooien. Nooit een stuk vuurwerk dat niet was af

gegaan op pakken om opnieuw af te steken. Omdat het dan in je hand alsnog kon af gaan. Al met al voor mij voldoende reden om op Oudjaarsdag niet meer naar buiten te gaan en binnen te blijven. Deze onverwachte vuurwerkshow vond ik daarentegen leuk. Ik kon een camera pakken en foto’s en filmpjes maken. Klik op deze link voor de video: https://youtu.be/DUwIn9_c_4s                                          Ga naar mijn facebookpagina om de fotoselectie in het fotoalbum te bekijken: https://www.facebook.com/media/set/?vanity=metdecameraoppad&set=a.3751652814894037


 

 

What do you want to do ?
New mail
What do you want to do ?
New mail
What do you want to do ?
New mail

Oude artikelen