Toyota Hi Lux pickup truck

Toen ik op 29 september met mijn vrouw naar Meijendel ging om herfstfoto’s te maken zag ik op één van de parkeerterreinen deze leuke zacht gele Toyota Hi Lux pickup truck staan. Je kan duidelijk zien dat er een losse hardtop op de normaliter

open laadruimte is geplaatst. Dit soort auto’s zag je vroeger bijna niet in Nederland. De auto heeft dan ook een importkenteken. Bij de RDW zag ik dat de leuke Toyota pas sinds kort op Nederlands kenteken staat. Het kenteken dat de
auto heeft is een kenteken voor klassieke bedrijfsauto’s. De pickup weegt 1180 kilo en heeft een rijklaar gewicht van 1280 kilo. Hij heeft een maximum laadvermogen van 679 kilo. De technische maximum massa is evenveel als de
toegestane maximum massa, namelijk 1859 kilo. De Toyota Hi Lux stamt uit 1977. Bij bijzonderheden staat vermeld dat de kleine kentekenplaat model 18.2 is toegestaan. En omdat er een zogenaamd oldtimerkenteken voor de pickup is afgegeven mag de kentekenplaat blauw zijn in plaats van geel. Model 18.2 betekent dat de kentekenplaat klein mag zijn. Zo past hij achter in de bumper.
Ik heb ook een korte video gemaakt. Klik op: https://youtu.be/yoeAA5d_NOw 

 



 

Oude artikelen