Foto van de dag modelauto's

Vroeger waren modelauto’s speelgoed voor kinderen. Tegenwoordig zijn het erg gewilde verzamelstukken die veel geld waard kunnen zijn. Dat was vroeger wel anders. De modelauto’s werden steeds mooier en luxer. Ze kregen deuren die open

konden en een kofferbak en motorkap die ook open konden. Ze kregen ramen en leuke lampjes en een interieur. De oude “oerauto’s” zonder die leuke zaken wilde niemand meer hebben. Zo vond ik ooit toen ik nog met mijn ouders in Rotterdam woonde een schoenendoos bij de vuilnisbak die vol zat met dat soort auto’s. Er zat onder andere zo’n Jaguar in, ook in twotone maar geen geel wit. Ik was erg op de autootjes gesteld maar op een dag, toen ik al lang op kamers woonde, kwam ik er achter dat mijn moeder ze had weg gedaan. Omdat ze ze ook niet leuk vond. Ik ben er nooit achter gekomen waar ze gebleven zijn. 

#classiccarsandlifestyle

 

Oude artikelen