MG folders

Tegenwoordig krijg je bijna nergens meer een heerlijke gedrukte folder van een nieuwe auto. Pas geleden kon ik bij mijn Volvodealer nog wat folders scoren
maar bij mijn Volkswagendealer is er al jaren niets meer op papier te krijgen. Dat was vroeger wel anders. Toen ik met mijn ouders in Rotterdam woonde kregen we op een bepaald moment een enorme stapel met folders van de zoon
van één van de buren. Die was naar de Autorai geweest en kwam terug met een tas vol gekleurde folders en prijslijsten. Daar zaten geen MG folders bij. Mijn eerste MG folder kreeg ik toen mijn vader in 1975 een nieuwe Saab 99 kocht.
De dealer in Apeldoorn was ook dealer van British Leyland en had zodoende een keur van “English finest” in zijn showroom staan. De man woonde bij ons om de hoek en reed zelf in een prachtige Jaguar XJ6. De auto in de showroom die mijn aandacht trok was een open sportwagen: een MG B. Ik was nog niet eens 17
dus auto rijden was in die tijd nog ver weg maar toch kreeg ik een folder en een lijst met prijzen van de MG B. Die folder werd gekoesterd en ik heb hem nog steeds. Ook de MG uit de folder heb ik gehad. Een geweldige auto die wanneer je een uitvoering met overdrive had ook prima in staat was om lange tijd met
140 te kruisen. Op een bepaald moment kocht ik een MG CGT en ook daar moest een folder van komen. Hetzelfde gold voor de MG C. Beide wagens had ik volledig gerestaureerd en ze hadden naast 1000 uur per stuk ook heel veel euro gekost. Om eerlijk te zijn reden ze veel minder lekker dan de vier cilinder B en
de BGT. Een auto die wel geweldig reed was mijn MG F. Toen de auto nog niet te koop was in Nederland had ik er al mee mogen rijden. Een goede kennis die bij Carros werkte kwam als verrassing met de auto bij mijn bedrijf in Voorburg waarna ik een stukje met de demoauto voor de pers mocht rijden. Het was een
geweldige ervaring. Wat reed die auto lekker. Zo’n MG moest ik ook hebben. Het heeft 8 jaar geduurd voor ik eindelijk ook zo’n groene MG F had. Ieder jaar haalde ik de folders van de nieuwste modellen en moest dan steeds concluderen dat ik nog te weinig gespaard had om er een derde auto bij te kopen. Ik heb ook een korte video gemaakt. Klik op:https://youtu.be/UeLxRI4XZMU  
Op mijn Facebookpagina staat een fotoalbum met een leuke selectie foto’s:
https://www.facebook.com/pg/classiccarsandlifestyle/photos/?tab=album&album_id=2649986775126889

Oude artikelen