Kleine raceauto's

Racen is leuk en het mooie van racen is dat er in verschillende klassen gestreden wordt. Je hoeft dus niet met een hele grote dure snelle auto zoals een
AC Cobra of Aston martin of Ferrari te racen. Er zijn zat kleine wagens waar je net zo veel plezier in kan beleven. Zoals de Mini en de NSU Prinz en de
Autobianchi A 112 en de Simca 1000. Of de Fiat Abarth en de 128 coupé. Mijn vrouw en ik vinden het altijd enorm leuk om de venijnig ronkende wagentjes te
fotograferen en te filmen omdat ze zo vertederend zijn. Natuurlijk is een professioneel geprepareerde Mini Cooper S ook niet erg goedkoop of een
originele Fiat Abart maar je betaalt er ook geen Ferrari geld voor. De dag dat we onze foto’s maakten was het lekker rustig en hadden we alle tijd om de
verschillende auto’s goed te bekijken. Zelf heb ik wel Mini’s gehad maar geen Fiat 600 of 750 of een NSU Prinz of een Simca 1000. Daarom vind ik het altijd
erg leuk om dat soort auto’s te zien. Helemaal wanneer je ook in de motorruimte kan kijken en ziet wat er allemaal aan die autootjes is aangepast om sneller te kunnen. Ik heb een erg leuke video gemaakt. Klik op deze link om de video te bekijken: https://youtu.be/w8Pkn6tDH5k
In het fotoalbum op de facebookpagina staat een leuke selectie van onze foto’s:

Oude artikelen