Honderd jaar Alvis in Louwman museum

Tot en met 2 februari kan je naar het Louwman museum naar de expositie 100 jaar Alvis. Mijn vrouw en ik hebben in Engeland bij het Brooklands museum een
aantal jaar geleden al een Alvis gezien. Het was een voorwielaangedreven auto uit 1928. Hij werd net te laat geleverd om deel te nemen aan de Tourist Trophy
maar in april 1929 kon de auto wel rijden. Hij haalde een gemiddelde snelheid van 96 mijl per uur. Dat is bijna 160 kilometer per uur! En dat in 1929. Die auto
was groen. Bij de Double Twelve die in 2014 bij het Brooklands museum werd gehouden zagen we een andere Alvis. Ook in het groen. Ook bij allerlei andere evenementen zijn we auto’s van het merk Alvis tegen gekomen maar ik kan me niet herinneren dat ik ze bewust gefotografeerd heb. Daarom was het enorm
leuk om in het Louwman museum 17 verschillende modellen bij elkaar te zien staan. Waaronder zo’n zelfde auto als wij in het Brooklands museum gezien hadden. Met voorwielaandrijving. Toen wij er op 20 december waren werd de auto speciaal anders neergezet zodat je de voorwielaandrijving beter kon zien.
De tentoonstelling is een idee van de Alvis Owners club Nederland om op die manier aandacht te besteden aan het feit dat het merk Alvis in 2019 honderd jaar oud is. De voorbereidingen voor deze unieke expositie zijn ruim twee jaar geleden begonnen.
Klik op: https://youtu.be/T_ojVRD-DBI  om de video te zien. Ik heb een leuk fotoalbum voor je op mijn facebookpagina gezet: https://www.facebook.com/pg/classiccarsandlifestyle/photos/?tab=album&album_id=2444870082305227 
Klik op https://www.louwmanmuseum.nl/Nieuws/Nieuws-overzicht/ALVIS-100-jaar.aspx voor meer informatie over de expositie in het Louwman museum.

Oude artikelen