Automobilia in het Louwman museum

Het Louwman museum in Den Haag staat vol met allerlei prachtige of unieke automobielen. Er staan ook motorfietsen en fietsen en er is zelfs een vliegtuig te
vinden. Mijn vrouw en ik komen graag in het museum dat in de zomer van 2010 werd geopend. Bij ons laatste bezoek hebben we niet naar de auto’s gekeken. We concentreerden ons dat keer op de enorme verzameling automobilia die je
overal in het museum kan vinden. Onder automobilia vallen allerlei zaken die met auto’s te maken hebben behalve de auto’s zelf. Wanneer je naar de foto’s in het fotoalbum op de facebookpagina  kijkt zie je hoe divers dit kan zijn. In het
verleden werkte men al met allerlei promotiemateriaal en relatiegeschenken die automobiel gerelateerd waren. Maar je ziet ook leuke accessoires voor in de auto, prijzen, badges, speelgoed en bureauartikelen. Heel leuk zijn bijvoorbeeld
de handjes die je kon gebruiken om richting aan te geven. Of de verwarmde ijskrabber. Of de koffiemaker voor in de auto. Het is heel lastig om in deze overvloed een favoriet aan te wijzen. Toch heb ik een keus gemaakt. Het is de prachtige Morris die je hier boven op de foto ziet. Mijn vrouw koos voor de toasthouder van sterling zilver. Ik heb ook een video voor je gemaakt. Die kan je hier bekijken: https://youtu.be/p4My0y72yI8
 Hier is de link naar het zeer uitgebreide fotoalbum op mijn facebookpagina: https://www.facebook.com/pg/classiccarsandlifestyle/photos/?tab=album&album_id=2427292094063026

Oude artikelen