Klassieke Porsches op circuit Zandvoort

Mijn vrouw en ik gaan graag naar Zandvoort. Naar het circuit. Om foto’s te maken en te kijken wat er voor activiteiten plaats vinden. Dat kan van dag tot dag enorm verschillen. Maar wij komen bijna altijd met leuke foto’s en filmpjes
terug. In de agenda die op de website van het circuit staat kan je van te voor kijken of er iets te doen is. Een tijd terug was er voor HARC leden gelegenheid om vrij te rijden op het circuit. Tot onze vreugde zagen we toen we op het circuit waren dat er bij de deelnemers een aantal klassieke Porsches waren. Jarenlang heb ik een Porsche willen hebben maar de enige Porsche die ik ooit gehad heb was een VW Porsche 914. Met een 1700 motor en zo rot dat de
ophanging rechtsachter bij de eerste rit brak waardoor het rechter achterwiel aan liep en de auto nauwelijks meer kon rijden. Diezelfde week werd hij weer verkocht. Later keek ik wel eens met een scheef oog naar een 911 tot ik besloot dat ik een open Boxster wilde hebben. Die is er nooit gekomen door allerlei omstandigheden. De liefde voor Porsche is echter wel aanwezig. Die dag zag ik allerlei modellen maar de auto die direct mijn aandacht trok was geen 911 of 928. Het was een kleine zilver gespoten auto met een middenmotor. Achterop
stond te lezen dat het een Porsche Carrera GTS was. Die heb ik al jaren in mijn bezit. Natuurlijk niet in het echt want deze auto’s zijn zeer kostbaar. Het is een hele lichte auto met een kunststof carrosserie en een middenmotor en er zijn er nog geen 120 van gebouwd. Ik denk dat je nu voor een originele auto ruim 2 miljoen euro moet afrekenen. Mijn auto is van Faller. De eigenaar van de zilveren auto wist niet dat er een model van Faller bestond. Hij wist zelfs niet
dat er ooit Faller autootjes te koop waren die bij de Märklin trein konden rijden. Bij het schrijven van dit stukje zag ik op de site van de RDW dat de zilveren auto een Beck is. Als type staat er op het kenteken Porsche 904 replica. De auto stamt uit 1983 en is sinds 10-10-2014 in Nederland. Klik op http://www.beck904.com/ om meer te lezen over de specificaties die Chuck Beck aan biedt en om wat leuke video’s te bekijken. De 3,6 liter motor die in de motorruimte zit is een standaard Porsche motor. Een andere auto die mijn aandacht had getrokken was een vers gespoten groene op een 911 lijkende
Porsche. Er zat een opgevoerde motor in en er ging zelfs een uit Engeland afkomstige cameraploeg mee om de auto op de baan te filmen. Puur voor de lol, verzekerde men ons, niet voor Top Gear of een ander programma over auto’s. De auto staat als 912 op kenteken en is voorzien van een 2994 cc 6 cilinder motor. Het bouwjaar is 1969 en hij is sinds 2014 in Nederland. Ik heb een leuk filmpje voor je gemaakt. Klik op:https://youtu.be/QujkIp4FDgY om dat te bekijken. Onze overige foto’s staan op facebook in dit fotoalbum: https://www.facebook.com/pg/classiccarsandlifestyle/photos/?tab=album&album_id=2184575281668043   

 

Oude artikelen