Vrij rijden met de HARC op 19 juli

HARC staat voor Historische Auto Ren Club. Ze bieden de leden zo’n vijf keer per jaar de mogelijkheid om vrij te rijden op een circuit. Vrijdag 19 juli had men
de mogelijkheid om op het circuit van Zandvoort met gelijkgestemden de baan op te gaan. Het team van Classic Cars and Lifestyle was nog nooit bij zo’n dag geweest en besloot er te gaan kijken. Omdat we natuurlijk geïnteresseerd zijn in
allerlei klassieke auto’s en omdat het mooi weer zou worden. De vorige vrijdag was er zo veel regen gevallen dat we een bezoek aan het circuit in de duinen cancelden.Het was heerlijk weer. Het eerste dat mijn vrouw en mij op viel toen
we op het circuit waren aangekomen was het feit dat er een zeer gemoedelijke sfeer hing. En zoals verwacht zagen we allerlei verschillende auto’s waar men de baan mee op wilde of net van de baan terug keerde. Het was puur genieten
zoals je ook in mijn korte video kan zien: https://youtu.be/z6xfI0ZJ_xQ. Hier is het fotoalbum: https://www.facebook.com/pg/classiccarsandlifestyle/photos/?tab=album&album_id=2126894760769429. Zoals je op de foto’s kon zien was
het lekker rustig en konden we ook in de pitstraat foto’s maken. Eén ding wil ik wel op merken. Er was een hele jonge deelnemer die met een oude BMW 3 serie had gereden. Een ouder persoon was bezig om bij die auto de remblokken van
de achterremmen te vervangen. Rechtsachter zag je dat er totaal geen voering meer aanwezig was. Ik hoorde hem voorzichtig vragen wat het per wiel!! kostte om nieuwe blokken te monteren. Ik kan daar maar één ding over zeggen: als je
geen geld hebt om fatsoenlijke remblokken te kopen hoor je niet met je auto op een circuit thuis. En ook niet op de openbare weg. Remmen zijn nu eenmaal onmisbaar! Er waren veel klassieke Porsches en ook een groot aantal Formule V auto’s. Ik publiceer daar nog twee aparte artikeltjes over met foto’s en filmpjes.

Oude artikelen